وفاداری به برند (Brand Loyalty)
بیانگر میزان ترجیحات مشتریان نسبت به یک برند در مقایسه با نزدیکترین رقیب میباشد . این موضوع ریشه در ارزیابی مشتریان نسبت به میزان توان برند در تامین نیازهای آنها میباشد . وفاداری به برند میتواند خود یک مزیت رقابتی و مانعی جهت ورود رقبا بهبازار باشد.(آکر،1996)
1-8-4 کیفیت ادراک شده (Quality Perceived)
یک درک مشترک از کیفیت عمومی و شایستگیهای محصول در مقایسه با محصولات رقبا که مشتری را متقاعد به انتخاب برند میکند . زیتمال کیفیت ادراک شده را ادراک مصرف کننده از برتری محصول نسبت به محصول رقیب میداند .(زیسامل
1-8-5 آگاهی از برند (Brand Awareness)
شناخت برند از توانایی تشخیص، شناسائی و به یادآوری آن توسط مشتریان و همچنین تمایز آن از برندهای دیگر پس از معرفی، مشاهده و یا شنیدن در مورد برند یا نشانهها و یا بستهبندی آن تشکیل میشود.(آکر،1996)
1-8-6 تداعیهای برند (Brand Association)
عبارت است از هرچیز مرتبط با برند و یا تصویر آن که در ذهن مشتریان بهصورت مستقیم و یا غیرمستقیم بهوجود میآید و میتواند مبنای برای تمایز مخصوصا برای محصولاتی که تشخیص تفاوتها میان برندها برای مشتریان سخت است باشد . (آکر،1996)
1-8-7 آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)
مجموعهای از متغیرهای بازاریابی قابل کنترل که بازاریابان جهت کسب واکنش موردنظر بازار هدف با هم ترکیب میکنند . ( کاتلر و آرمسترانگ ، 1383:912)
1-9 خلاصه فصل
در این فصل ابتدا به بیان ضرورت و وم توجه به مبحث ارزش ویژه برند در بازار نرمافزارهای مالی و اداری کشور پرداخته شد . شرح و بیان مسئله پژوهش حاضر مورد تشریح قرار گرفت . همچنین اهمیت و ارزش پژوهش و اهداف اصلی و فرعی آن تبیین گردید . سوالات و فرضیههای پژوهش نیز مورد بررسی قرار گرفتند و در انتها واژههای کلیدی مورد استفاده تعریف گردیدند .
اهداف پژوهش
مهمترین هدف پژوهش حاضر بررسی میزان تاثیر اجراء مختلف آمیخته بازاریابی بر ابعاد ارزش ویژه برند و در نهایت خود ارزش ویژه برند شرکتهای تولید کننده نرمافزار میباشد. بطور خاص اهداف این پژوهش به دو دسته اهداف اصلی و اهداف فرعی به شرح زیر تقسیمبندی شدهاند .
1-5-1- اهداف اصلی
تعیین میزان تاثیر اجزاء مختلف آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در صنعت تولید نرمافزار (نرمافزارهای مالی، اداری ).
1-5-2- اهداف فرعی
اهداف فرعی پژوهش نیز به صورت زیر مجموعه اهداف اصلی و بر مبنای ارتباط بین اجزاء آمیختهبازاریابی و ابعاد ارزش ویژه برند ( مطابق با مدل آکر) است . این اهداف در شش گروه دستهبندی شدهاند که تمامی آنها در مورد برند شرکتهای تولید کننده نرمافزارهای مالی اداری مورد بررسی قرار خواهند گرفت :
گروه الف :
گروه ب :
گروه ج :
گروه د :
گروه ه :
درباره این سایت